Změna velikosti písma

Fulltextové vyhledávání 2.0

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6
Svoz bioodpadu
7 8 9
10 11 12 13
Svoz komunálního odpadu, papíru a plastu
14 15 16
17 18 19 20
Svoz bioodpadu
21 22
Výlet do předvánoční Vídně s divadelním představením
23
24 25 26 27 28 29
Rozsvěcení vánočního stromku a adventní setkání občanů
30
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality

Aktuality


Štítky:




























Oznámení obecního úřadu o novinkách v roce 2025

Digitalizace služeb: Ověřování eDokladů (e-občanka)

Vážení občané, s potěšením vám oznamujeme, že obecní úřad se dále digitalizuje. Nově jsme zprovoznili ověřování eDokladů, konkrétně e-občanky. Tato služba vám usnadní správu osobních dokladů a zajistí vyšší komfort při využívání úředních služeb. Další digitální služby budou přibývat (např. jednodušší platba poplatků).

Změny v systému třídění odpadů pro rok 2025

V letošním roce nás čekají zásadní změny v systému třídění odpadů:

  1. Kontejner na použitý textil: V polovině roku přibude nový kontejner na použitý textil. Než zde bude kontejner stát, můžete vyžívat sběrný dvůr v Tišnově.
  2. Door-to-door systém třídění: Bude zaveden nový door-to-door systém třídění plastu, papíru a bioodpadu. Každá domácnost obdrží své vlastní kontejnery (popelnice):
    1. Modrý kontejner: Na papír
    2. Žlutý kontejner: Na plast
    3. Hnědý kontejner: Na bioodpad.

Naším cílem (a to je dané zákonem) je zvýšit míru vytřídění odpadu na 60 % v roce 2025. V současné době se naše obec pohybuje kolem 43 %. Nesplnění těchto požadavků může vést k pokutám ze strany státu až do výše 200 000 Kč, každý rok. Podle nového zákona o odpadech (§59) jsou obce povinny vytřídit z komunálního odpadu 60 % do roku 2025, 65 % do roku 2030 a 70 % do roku 2035.

Zapojení podnikatelů do obecního systému odpadového hospodářství

Tato změna se týká i podnikatelů a OSVČ, kteří podnikají v naší obci a doposud využívají obecní systém odpadů a to bez poplatků. Zapojení podnikatelů je klíčové pro dosažení našich cílů v oblasti třídění odpadů.

  • Obec zajišťuje systém sběru a svozu odpadů pouze pro občany obce.
  • OSVČ osoby a firmy mají povinnost si zajistit vlastní systém svozu odpadů nebo si smlouvou s obcí mohou zajistit obecní systém (dle zákona o odpadech).

Děkujeme vám za vaši spolupráci a pochopení. Společně můžeme vytvořit čistší a udržitelnější budoucnost pro naši obec.

S pozdravem

Starosta obce


Publikováno 3. 2. 2025 17:30

Příručka „72 hodin“ dorazí do všech domácností – připravme se společně

Datum konání: 24. 10. 2025 - 30. 11. 2025

Vážení spoluobčané,logo_72h.png

rádi bychom vás informovali o celostátní kampani, kterou připravilo Ministerstvo vnitra ČR a Hasičský záchranný sbor ČR.
Na začátku listopadu 2025 najdete ve svých poštovních schránkách tištěnou příručku s názvem
„72 hodin: Jak se připravit na krizové situace a společně je zvládnout.“

Tato kampaň má preventivní charakter – nejde o žádné varování ani reakci na konkrétní hrozbu.
Cílem je pomoci každému z nás být lépe připraven na situace, které se mohou stát kdykoli – například výpadek elektřiny, povodeň, vichřici nebo jiné mimořádné události.

Proč příručka přichází právě teď?

Nejde o žádné varování ani reakci na konkrétní hrozbu.
Jde o preventivní akci, která má pomoci lidem vědět, co dělat v prvních hodinách krizové situace, kdy mohou být některé služby dočasně nedostupné.
Stačí málo – i malá příprava se počítá a může hodně usnadnit život, pokud se něco nečekaného přihodí.

Co v příručce najdete

  • tipy, jak si doma vytvořit základní zásoby jídla a vody,

  • rady, jak se zachovat při výpadku proudu nebo jiném omezení služeb,

  • doporučení, jak zůstat v kontaktu s okolím a pomáhat si navzájem,

  • informace o tísňových linkách a správném postupu v krizových situacích.

Příručka je psaná jednoduše, přehledně a vychází z doporučení odborníků a hasičů.

Kde najdete více informací

Celá příručka je už teď k dispozici online na adrese www.72h.gov.cz


Publikováno 24. 10. 2025 12:34

Vydávání nádob na tříděný odpad

Datum konání: 7. 9. 2025 - 6. 10. 2025

Oznámení občanům - Zavádění systému „Door to door“

Vážení občané,

od 1. října 2025 dochází v naší obci ke změně systému sběru tříděného odpadu. Nově bude zaveden systém „door to door“ (D2D), který spočívá v umístění nádob na tříděný odpad přímo u rodinných domů. Tento způsob zjednoduší třídění a zvýší pohodlí všech obyvatel.

Každé domácnosti bude zapůjčena zdarma sada nádob:

  • 240 l plasty – žlutá nádoba
  • 240 l papír – modrá nádoba
  • 240 l bioodpad – hnědá nádoba

Změny ve sběrných hnízdech:

  • Zůstávají pouze kontejnery na sklo a jedlé tuky a oleje
  • U trafostanice bude umístěn sběrný box na textil

Převzetí nových nádob:

  • Místo: dvůr u Obecního úřadu
  • Termíny: 8. 9., 15. 9., 22. 9., 29. 9. a 6. 10. (vždy během úředních hodin)
  • Při převzetí bude podepsána smlouva o výpůjčce a protokol o převzetí včetně kontroly kompletnosti sad.

Nový harmonogram svozu odpadu bude zveřejněn s dostatečným předstihem.

Děkujeme za spolupráci.
Obecní úřad


Publikováno 7. 9. 2025 19:38

Úřední hodiny v době dovolené 2025

Datum konání: 22. 7. 2025 - 5. 8. 2025

Vážení občané

ve dnech 28. července a 4. srpna 2025 budou zrušeny úřední hodiny z důvodu čerpání dovolené.

V případě neodkladných záležitostí prosím pište na e-mail:

Pro podání úředních dokumentů využijte:

Běžná agenda bude vyřizována po návratu z dovolené.

Děkujeme za pochopení a přejeme všem občanům klidné a pohodové léto!

TU
starosta obce


Publikováno 21. 7. 2025 15:45

Omezení parkování u kapličky

Datum konání: 17. 7. 2025 - 18. 7. 2025

Žádáme tímto občany, aby ve dnech od čtvrtka 17. července do pátku 18. července 2025 neparkovali svá vozidla na parkovišti u kapličky.

Důvodem jsou práce na kapličce, které si vyžádají využití tohoto prostoru.

Děkujeme za pochopení a respektování tohoto omezení.


Publikováno 16. 7. 2025 19:10

Odvolání omezení parkování u kapličky

Datum konání: 24. 4. 2025 - 25. 4. 2025

Vážení občané,

z důvodu nepříznivého počasí nebyly zahájeny práce na natírání střechy kapličky a parkování před kapličkou je opět možné. O termínu zahájení prací a s tím souvisejícím omezení parkování budete informováni.

Děkujeme za pochopení.


Publikováno 24. 4. 2025 18:56

Očkování psů proti vzteklině - 2025

Datum konání: 26. 4. 2025

V naší obci bude dr. Dvořák očkovat psy proti vzteklině v sobotu 26. 4. 2025 od 11.30 do 12.00 hodin u obecního úřadu.vzteklina.png

Cena jednoduché vakcíny 150,- Kč, kombinované 300,- Kč.

Nezapomeňte na očkovací průkaz!

MVDr. Marek Dvořák, tel. 516437624, mobil 602556996


Publikováno 22. 4. 2025 17:42

Oznámení o omezení parkování u kapličky

Datum konání: 24. 4. 2025 - 25. 4. 2025

Žádáme tímto občany, aby ve dnech od čtvrtka 24. dubna do pátku 25. dubna neparkovali svá vozidla na parkovišti u kapličky.

Důvodem jsou plánované práce na kapličce, které si vyžádají využití tohoto prostoru.

Děkujeme za pochopení a respektování tohoto omezení.

 


Publikováno 19. 4. 2025 11:36

Úřední hodiny

Datum konání: 14. 4. 2025

Vážení občané,

dovolujeme si vás informovat, že dne 14. dubna 2025 budou z pracovních důvodů zrušeny úřední hodiny na Obecním úřadě v Hlubokých Dvorech.

Děkujeme za pochopení.

Tomáš Urban
starosta


Publikováno 7. 4. 2025 18:16

Uvolnění parkovacích míst z důvodu čištění komunikací a chodníků v obci

Datum konání: 29. 3. 2025

Vážení občané,

v sobotu 29. 3. 2025 od 8.00 proběhne brigáda, kdy budeme čištit rovněž parkovacích míst (u trafostanice, u kapličky a autobusové zastávky) a chodníků a ploch směrem k výletišti. Žádáme majitele automobilů, aby v uvedenou dobu na těchto místech neparkovali.

Děkujeme za pochopení.

No-PARKING-v-obci.png


Publikováno 28. 3. 2025 8:46