Změna velikosti písma

Fulltextové vyhledávání 2.0

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality

Aktuality


Štítky:




























Novější 1 3 17 32 48

Oznámení obecního úřadu o novinkách v roce 2025

Digitalizace služeb: Ověřování eDokladů (e-občanka)

Vážení občané, s potěšením vám oznamujeme, že obecní úřad se dále digitalizuje. Nově jsme zprovoznili ověřování eDokladů, konkrétně e-občanky. Tato služba vám usnadní správu osobních dokladů a zajistí vyšší komfort při využívání úředních služeb. Další digitální služby budou přibývat (např. jednodušší platba poplatků).

Změny v systému třídění odpadů pro rok 2025

V letošním roce nás čekají zásadní změny v systému třídění odpadů:

  1. Kontejner na použitý textil: V polovině roku přibude nový kontejner na použitý textil. Než zde bude kontejner stát, můžete vyžívat sběrný dvůr v Tišnově.
  2. Door-to-door systém třídění: Bude zaveden nový door-to-door systém třídění plastu, papíru a bioodpadu. Každá domácnost obdrží své vlastní kontejnery (popelnice):
    1. Modrý kontejner: Na papír
    2. Žlutý kontejner: Na plast
    3. Hnědý kontejner: Na bioodpad.

Naším cílem (a to je dané zákonem) je zvýšit míru vytřídění odpadu na 60 % v roce 2025. V současné době se naše obec pohybuje kolem 43 %. Nesplnění těchto požadavků může vést k pokutám ze strany státu až do výše 200 000 Kč, každý rok. Podle nového zákona o odpadech (§59) jsou obce povinny vytřídit z komunálního odpadu 60 % do roku 2025, 65 % do roku 2030 a 70 % do roku 2035.

Zapojení podnikatelů do obecního systému odpadového hospodářství

Tato změna se týká i podnikatelů a OSVČ, kteří podnikají v naší obci a doposud využívají obecní systém odpadů a to bez poplatků. Zapojení podnikatelů je klíčové pro dosažení našich cílů v oblasti třídění odpadů.

  • Obec zajišťuje systém sběru a svozu odpadů pouze pro občany obce.
  • OSVČ osoby a firmy mají povinnost si zajistit vlastní systém svozu odpadů nebo si smlouvou s obcí mohou zajistit obecní systém (dle zákona o odpadech).

Děkujeme vám za vaši spolupráci a pochopení. Společně můžeme vytvořit čistší a udržitelnější budoucnost pro naši obec.

S pozdravem

Starosta obce


Publikováno 3. 2. 2025 17:30

Novinka v naší obci: Byl nainstalován chytrý Box jako samoobslužné výdejní místo!

Datum konání: 17. 12. 2025 - 31. 12. 2025

Vážení spoluobčané,

V rámci postupné modernizace naši obce a usnadnění každodenního života vám oznamujeme, že jsme v naší obci nově instalovali samoobslužný doručovací box ze sítě OX Point.

Tento chytrý box není jen obyčejné výdejní místo na balíky – je to multifunkční zařízení, které vám přináší řadu výhod:

  • Příjem a výdej zásilek: Nonstop doručování z e-shopů (24/7).
  • Služba „Z ruky do ruky“: Možnost bezpečně si předat klíče, dokumenty nebo věci mezi sousedy bez nutnosti osobního setkání.
  • Elektronická úřední deska: Aktuální informace z obecního úřadu přímo na displeji.

Kde box najdete: u budovy obecního úřadu

box.jpg


Jak na to?

Ovládání je velmi jednoduché, intuitivní a probíhá přes dotykovou obrazovku. Pokud si nebudete vědět rady, podrobné video-návody pro všechny situace najdete na www.oxpoint.cz/jak-obsluhovat.

Věříme, že tato novinka v naší obci přispěje k vašemu pohodlí a ušetří vám cestování za poštovními službami (zatím můžete využívat Balíkovna, DPD, One by allegro). Jedná se i s PPL.

Úřední deska se bude nastavovat a až bude funkční zorganizovali bychom veřejné setkání s kávou, kde bychom se seznámili se všemi funkcemi, abyste mohli  box maximálně využívat.

 

Investice do boxu byla spolufinancována dotací Programu rozvoje venkova Jihomoravského kraje.

 

Věříme, že vám tato nová služba ušetří čas a usnadní vyřizování vašich záležitostí.

Vaše obec Hluboké Dvory


Publikováno dnes v 16:21

Daň z nemovitosti 2026 - informace z FU JMK

Datum konání: 15. 12. 2025 - 31. 1. 2026

Vážení občané,

Obecní úřad Hluboké Dvory obdržel důležité informace od Finančního úřadu pro Jihomoravský kraj týkající se podání přiznání k dani z nemovitých věcí.

Finanční správa nabízí několik způsobů, jak získat informace a pomoc s vyplněním daňového přiznání.


Informační telefonní linky

Pro zodpovídání vašich dotazů k dani z nemovitých věcí Finanční úřad zprovoznil speciální telefonní linky.

  • Kompletní seznam linek a příslušné kontakty naleznete v přiloženém letáku (nebo na webu finanční správy).

Pomoc s vyplněním přiznání přímo v obcích (Výjezdy)

Finanční úřad organizuje výjezdy do obcí, kde budou přítomní pracovníci připraveni:

  1. Zodpovědět veškeré dotazy občanů.

  2. Pomoci přímo na místě s vyplněním daňového přiznání.

Informace o termínech a místech těchto výjezdů, které můžete využít, jsou zveřejněny:

Prodloužené úřední hodiny na Finančním úřadě

Pokud dáváte přednost osobní návštěvě, Finanční úřad prodlouží úřední hodiny na všech svých pracovištích:

  • Termín: Od 26. ledna do 2. února 2026 (včetně).


Všechny podrobné informace a odpovědi na nejčastější dotazy k dani z nemovitých věcí naleznete na oficiálním webu Finanční správy: financnisprava.gov.cz.


Publikováno 15. 12. 2025 17:38

Městys Lomnice zve na tradiční prosincové akce

Datum konání: 14. 12. 2025 - 19. 12. 2025

Adventní koncert

ZŠ, ZUŠ a MŠ Lomnice ve spolupráci s městysem Lomnice a římskokatolickou farností Lomnice Vás zvou na sváteční adventní koncert, který se uskuteční
v neděli 14. 12. v 15:00 hodin
v kostele Navštívení Panny Marie v Lomnici.

Lomnice-adventní_koncert.jpg


Živý betlém – hudební pásmo

Vystoupení žáků 3. třídy ZŠZUŠ a MŠ Lomnice s hudebním doprovodem Corona Band.
Pátek 19. 12. od 17:00 hodin
Náměstí Palackého, Lomnice

Čeká Vás tradiční představení v podání místních dobrovolníků, které navodí krásnou předvánoční atmosféru.

Lomnice_Zivy_betlem.jpg

 


Publikováno 9. 12. 2025 22:02

Odečet vodoměru 2025

Datum konání: 13. 12. 2025

Oznamujeme občanům, že v sobotu 13. 12. 2025 v dopoledních hodinách budou kontrolovány vodoměry a odečítány stavy vodoměrů. Žádáme o úpravu volného přístupu k vodoměru.

Pokud je vodoměr umístěn ve volně přístupné vodoměrné šachtě, není přítomnost odběratele u odečtu nutná. Je-li vodoměr umístěn v objektu (např. v garáži, technické místnosti rodinného domu, či na pozemku volně nepřístupném), je součinnost odběratele nebo pověřené osoby potřebná.

Pokud nebudete přítomni, nahlaste stavu vodoměru (samoodečet) nejpozději k 13. 12. 2025 prostřednictvím formuláře (Word docx) a současně vodoměr vyfoťte –  vytištěný formulář i fotku můžete vhodit do hnědé schránky obce, nebo je můžete zaslat e-mailem na ou@hlubokedvory.cz.

Děkujeme za spolupráci


Publikováno 1. 12. 2025 18:58

Kalendář svozů odpadu v roce 2026

Datum konání: 1. 12. 2025 - 31. 1. 2026

Svoz-odpadů-2026.png

Leták pro tisk [pdf]


Publikováno 27. 11. 2025 20:58

Aktuální informace o přístupnosti České pošty v Tišnově

Datum konání: 27. 11. 2025 - 5. 12. 2025

Vážení občané,

od dnešního rána (27.11.2025) bude pro pěší uzavřeno nároží ulice Bezručova a nám. Míru. Vstup do pobočky České pošty bude možný pouze z průjezdu v Bezručově ulici. Do SŠ a ZŠ Tišnov bude přístup z horní části náměstí.

Informace o trasách pro pěší jsou zveřejněny na webových stránkách města Tišnov: https://www.tisnov.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=16737&p1=4910&id=26221.


Publikováno 27. 11. 2025 8:06

Příručka „72 hodin“ dorazí do všech domácností – připravme se společně

Datum konání: 24. 10. 2025 - 22. 11. 2025

Vážení spoluobčané,logo_72h.png

rádi bychom vás informovali o celostátní kampani, kterou připravilo Ministerstvo vnitra ČR a Hasičský záchranný sbor ČR.
Na začátku listopadu 2025 najdete ve svých poštovních schránkách tištěnou příručku s názvem
„72 hodin: Jak se připravit na krizové situace a společně je zvládnout.“

Tato kampaň má preventivní charakter – nejde o žádné varování ani reakci na konkrétní hrozbu.
Cílem je pomoci každému z nás být lépe připraven na situace, které se mohou stát kdykoli – například výpadek elektřiny, povodeň, vichřici nebo jiné mimořádné události.

Proč příručka přichází právě teď?

Nejde o žádné varování ani reakci na konkrétní hrozbu.
Jde o preventivní akci, která má pomoci lidem vědět, co dělat v prvních hodinách krizové situace, kdy mohou být některé služby dočasně nedostupné.
Stačí málo – i malá příprava se počítá a může hodně usnadnit život, pokud se něco nečekaného přihodí.

Co v příručce najdete

  • tipy, jak si doma vytvořit základní zásoby jídla a vody,

  • rady, jak se zachovat při výpadku proudu nebo jiném omezení služeb,

  • doporučení, jak zůstat v kontaktu s okolím a pomáhat si navzájem,

  • informace o tísňových linkách a správném postupu v krizových situacích.

Příručka je psaná jednoduše, přehledně a vychází z doporučení odborníků a hasičů.

Kde najdete více informací

Celá příručka je už teď k dispozici online na adrese www.72h.gov.cz


Publikováno 24. 10. 2025 12:34

Informace k novému systému door-to-door - nová svozová auta typu Twinpack

Datum konání: 23. 11. 2025 - 31. 12. 2025

Vážení občané

Od 1. října 2025 využívá společnost KTS EKOLOGIE s.r.o. nová svozová vozidla typu twinpack.

  • Co to znamená pro vás? Tyto vozy umí svážet papír a plast současně, ale nebojte – vždy odděleně! Díky chytré dělené nástavbě (dvě samostatné komory) bude mít každý druh odpadu (papír a plast) ve voze svou vlastní část.
  • Pro jaký odpad jsou určena? Vozidla twinpack jsou určena výhradně pro systém door-to-door (svoz přímo od domu). To jsou ty menší nádoby do objemu 240 litrů, které máte přidělené u svých domů.

Vždy víte, kdy přijedou!

  • Svozová firma má vše pod kontrolou. Všechny vozy jsou pro vaši jistotu vybaveny GPS a kamerou.
  • Termíny svozu už nikdy nezmeškáte! Aktuální svozové kalendáře najdete v mobilní aplikaci KTS EKOLOGIE. Ta vám dokonce připomene termíny svozu přímo podle vaší adresy. Stáhněte si ji a mějte přehled!

Společně se zavedením door-to-door systému se staráme o čistší okolí. Děkujeme, že třídíte!

kts1.jpg kts2.jpg


Publikováno 23. 11. 2025 13:38

Obec Lubě zve na Mikulášské hemžení

Datum konání: 6. 12. 2025

Mikulášské hemženní v Lubi


Publikováno 23. 11. 2025 13:06

Novější 1 3 17 32 48